Üdv. Ez az oldal a Dark Souls 2 játék bemutatójának főoldala. Itt megtalálhatsz minden fontos információt, tippet a játékról. Itt, a főoldalon jelmagyarázatot is találtok, ami segít eligazodni a különböző weboldalakon, melyek a Dark Souls 2 játékhoz tartoznak. Remélem, hogy a jelmagyarázat segíteni fog. Üdvözlettel: CryingWolf.

Jelmagyarázat/Szóhasználat magyarázat

Zseblélek: Olyan elhasználható tárgyak, melyek bizonyos mennyiségű lelket adnak. További információ itt.

Perri/Parry: Akármelyik változatban is látod a weoldalakon, ez azt jelenti, hogy az ellenfél támadását elhárítod a pajzsoddal, úgy, hogy csapsz vele egyet. Ez után kritikus sebzést okozhatsz az ellenfelednek. Általában gyakorlás kérdése, bár van játékos, akinek megy, és van akinek nem.

Damage Scaling: Na ezt egy kicsit sokáig magyarázom. Ugyebár láthatsz betűket a fegyverek, és a páncélok alatt bizonyos helyeken, mint STR, DEX, INT, FTH igény, mágia, tűz, villám, stb. sebzéstípusok. Ezek a betűk a bónusz sebzés mértékét jelentik. A betűk sebzés bónusz szerint növekvő sorrendben: E, D, C, B, A, S. E Scaling esetében nem kapsz sebzés bónuszt a fegyveredre, S esetében kapod a legtöbb bónusz sebzést. A játékban leggyakoribb fegyvertípus a C és D scaling-el rendelkező. A legritkább az S. Ugyanakkor van fegyver, ami csak maximális szintre fejlesztve nyújt S scaling-et.
Persze fontos megemlítenem, hogy ha Infuse-olod a fegyvered valamilyen sebzéstípussal, akkor a scaling megváltozhat. Éppen ezért hasznosabb, ha valamilyen Pine Resin-t használva adsz bónusz sebzést a fegyverednek. Van persze pár fegyver, amihez nem használhatsz Pine Resin-t. Persze fontos azzal is tisztában lenned, hogy a karaktered melyik típusú bonuszt részesíti előnyben. Persze ez egy idő után nem fontos. Amit még meg kell jegyeznem, hogy egy legendás fegyver, a Santier's Spear egy olyan cucc, ami semmire nem Scale-el.

Fejlesztés: Ha már beszéltem a Damage Scaling-ről, akkor fontos megemlíteni a fegyver fejlesztés, ami egy olyan speciális dolog ebben a játékban, hogy különböző sebzés típusokat tudsz a fegyverednek adni, persze ez egy kicsit bonyolultabb. Ha olvastad a Dark Souls 2 Infusion-ről szóló bekezdését, akkor észre vehetted, hogy ott csak egyetlen kovácshoz kell vinned egyetlen parázst, itt meg vagy 4-hez kell. Szóval itt az Infusion kivesézése kissé bonyolultabb, de vágjunk bele:
Itt összesen 10 parázsra van szükséged, amit a 4 kovács valamelyikéhez kell elvigyél. De akkor nézzük részeletesebben:

  • Normál fejlesztés: Alapvetően +5-ig tudod a fegyveredet felfejleszteni 9 db Titanite Shard-al, és parázs nálkül. +5-től elágazik, hogy mit csinálj belőle. Ha maradsz a normál fejlesztésnél, akkor kelleni fog +10-ig egy Large Ember, amit Andre-nak kell adj, illetve 9 db Large Titanite Shard. Aztán itt is elágazik, hogy mit csinálj a fegyverből, de ha még mindig a normál fejlesztésnél maradsz, akkor Andre-nak kell adj egy Very Larg Ember-t, illetve szükséged lesz +14-ig 9 db Titanite Chunk-ra, illetve +15-höz 1 db Titanite Slab-re. Ez a cucc annyira ritka, hogy az egész játékban csupán 3-at kapsz. Lehet farmolni is, de majd kitérek rá egy másik weblapon.
  • Raw fejlesztés: Ezt a típusú fejlesztést szintén Andre végzi, és semmilyen parázsra nincs hozzá szükséged. A Raw fejlesztés több sebzést ad a fegyverednek, de a DMG Scaling is kevesebb lesz. +5-ös fegyverből lehet Raw fegyver, amit szintén +5-ig vihetsz el, összesen 10 db Large Titanite Shard felhasználásával.
  • Divine fegyver: A Divine fejlesztés egy helyen hasznos, de ott nagyon, ez pedig nem más, mint a Catacombs terület. Itt ugyanis van 6 Necro, akik képesek feltámasztani a csontikat, akik simán meg tudnak ölni. Ha Divine fegyverrel ütöd meg őket, akkor végleg meghalnak (Divine=áldott, szóval megáldod a csontikat). De mi is kell egy Divine fegyverhez? Először is egy +5-ös fegyver, egy Divine Ember, amit odaadsz Andre-nak, majd 10 db Green Titanite Shard +5-ig. Innen elágazik, hogy mi legyen belőle, de ha Divine fejlesztésnél maradsz, akkor kelleni fog egy Large Divine Ember, amit adj Andre-nak, valamint +9-ig 9 db White Chunk, és +10-hez 1 db White Slab.
  • Mágikus fejlesztés: Ez a fejlesztés + mágia sebzést ad a fegyveredre, de csak varázslóknak éri meg. A Mágikus fejlesztéshez +5-ig nem kell parázs, csupán le kell menned New Londo Ruins-ba Rickert-hez, aki egy +5-ös fegyverből 10 db Green Titanite Shard-ért cserébe felfejleszti a fegyveredet +5-ös Magic fegyverré. Innen elágazik, hogy mit csinálsz belőle, de ha maradsz a Mágikus fejlesztésnél, akkor kelleni fog egy Large Magic Ember, amit adj Rickert-nek, illetve 9 db Blue Chunk +9-ig, és 1 db Blue Slab +10-ig.
  • Tűz fejlesztés: Ez a fejlesztés nagyon hasznos, ha Pyromancer vagy, hiszen bónusz tűz sebzést ad a fegyverednek. Tűz fejlesztéshez a Katakombákban keresd meg Vamos-t, aki +5-ig bármilyen parázs nélkül felfejleszti a fegyveredet 10 Green Titanite Shard-ért cserébe. Innen elágazik az út, de ha maradsz a tűz fejlesztésnél, akkor kelleni fog egy Large Flame Ember, amit adj Vamos-nak, illetve 9 db Red Chunk +9-ig, és 1 db Red Slab +10-ig. Csak +5-ös fegyvert fejleszthetsz fel tűz fegyverré.
  • Villám fejlesztés: Ha villám fejlesztésű fegyvert akarsz, akkor ahhoz nem kell mást tenned, mint elmenned Anor Londo-ba az óriás kovácshoz, aki mindenféle parázs nélkül elkészíti neked a fegyvert. Csak +10-es fejlesztésű fegyverből lehet Villám fegyvert csinálni, és csak +5-ös lehet a maximális fejlesztés. +4-ig 9 db Titanite Chunk, +10-hez 1 db Titanite Slab kell.
  • Kristály fegyver: Kristály fegyvert az óriás kovácsnál tudsz készíteni, miután neki adtál egy Crystal Ember-t, illetve rendelkezel egy +10-es fegyverrel. A kristály fegyverek különlegessége, hogy javíthatatlanok, kivéve, ha +1-ről +2-re fejleszted, de akkor is egy idő után tönkremegy. A kristály fegyver hatalmas sebzéssel rendelkezik, ami hasznos lehet, de akkor is ott van a tönkre mehet probléma. Kristály fegyvert +5-ig fejleszthetsz. +4-ig 9 db Titanite Chunk, +10-hez 1 db Titanite Slab kell.
  • Occult fejlesztés: Az Occult fejlesztés sötét sebzést ad a fegyverednek, de sajnos ebben a játékban nem sok ellenfél van, aki érzékeny lenne rá, ezért nem túl hasznos. Ha mégis szeretnél egy ilyet, akkor Andre-nak adnod kell egy Dark Embert, illetve rendelkezned kell egy +5-ös Divine fegyverrel. (kicsit ironikus, hogy egy áldott fegyverből lehet egy sötét fegyver) +5-ig lehet Occult fegyvert fejleszteni. +4-ig 8 db White Chunk, +5-höz 1 db White Slab kell.
  • Enchanted fejlesztés: Ez a fejlesztés olyan, mint a Mágikus fejlesztés, csak kicsit erősebb, de amúgy ugyanazt tudja. +5-ös mágikus fegyverből lehet Enchanted maximum +5-ig, és kell hozzá egy Enchanted Ember, amit Rickert-nek kell adnod. +4-ig 8 db Blue Chunk, +5-höz 1 db Blue Slab kell.
  • Chaos fejlesztés: A Chaos fegyverek nagyon különlegesek, ugyanis annál erősebbek, minél több Humanity-vel rendelkezek, maximum 10 Humanity-ig. Ezek a fegyverek is tűz sebzéssel rendelkeznek, és Vamos-nál lehet készíteni, ha rendelkezel egy +5-ös tűz fegyverrel, és Vamosnak odaadtad a Chaos Flame Ember-t. +4-ig 8 db Red Chunk, +5-höz 1 db Red Slab kell.
  • Boss fegyverek: A játékban kétféleképpen lehet Boss fegyvered, vagy farok fegyverként vagy fejlesztéssel. Bizonyos +10-es fegyverből és egy adott Boss lelkéből lehet Boss fegyver. Ezt a fejlesztést az óriás kovács tudja, és semmilyen parázsra nincsen hozzá szükség. Arról, hogy pontosan melyik Boss lelkéből mi lehet, azt az óriás kovács oldalán találjátok. Boss fegyverek fejlesztéséhez egy különleges anyag, Demon Titanite kell. Összesen +5-ig 10 db. A Boss fegyverek többsége speciális move set-tel illetve effektekkel rendelkezik.
  • A végére pedig maradt két speciális fegyvertípus, a Sárkány fegyverek és a Különleges fegyverek. Sárkány fegyvert sárkányszerű élőlények farkának levágásával szerezhetsz. Az egész játékban van belőle kb. 3 vagy 4. Ezeket Dragon Scal-lel tudod +5-ig fejleszteni, egészen pontosan 10 db kell hozzá. A különleges fegyverek +5-ig fejlesztéséhez pedig 10 db Twinkling Titanite kell. Persze nem csak fegyverek, páncélok is megkaphatják a különleges jelzőt.