Üdv. Ez az oldal a Dark Souls 2 játék bemutatójának főoldala. Itt megtalálhatsz minden fontos információt, tippet a játékról. Itt, a főoldalon jelmagyarázatot is találtok, ami segít eligazodni a különböző weboldalakon, melyek a Dark Souls 2 játékhoz tartoznak. Remélem, hogy a jelmagyarázat segíteni fog. Üdvözlettel: CryingWolf.

Jelmagyarázat/Szóhasználat magyarázat

Zseblélek: Olyan elhasználható tárgyak, melyek bizonyos mennyiségű lelket adnak. További információ itt.

Ikon Jelentése
Fizikai sebzés védelem
Mágia sebzés védelem
Tűz sebzés védelem
Villám sebzés védelem
Sötét sebzés védelem
Méreg ellenállás
Vérzés ellenállás
Átok ellenállás
Megkövesedés ellenállás

Perri/Parry: Akármelyik változatban is látod a weoldalakon, ez azt jelenti, hogy az ellenfél támadását elhárítod a pajzsoddal, úgy, hogy csapsz vele egyet. Ez után kritikus sebzést okozhatsz az ellenfelednek. Általában gyakorlás kérdése, bár van játékos, akinek megy, és van akinek nem.

Égetés: A Bonfire-nél láthatsz egy menüpontot, Burn felirattal. Itt 3 féle dolgot tudsz elégetni: Sublime Bone Dust, ami az Estusodat erősíti maximum +5-ig. Bonfire Ascetic, ami erősíti a Bonfire által uralt terület nehézségét NG-ről NG+-ra véglegesen, azonban ezt meg kell gondolni, mert ha a játékot elkezded NG+ nehézségen, a NG+ nehézségű területek NG++ nehézségűek lesznek. A harmadik az az Effigy, ami bekapcsol egy 30 perces időzítőt. Ez idő alatt nem tudnak más játékosok megszállni, de te sem tudsz idézni más játékost, csak játékbeli NPC-t.

Soul Memory: Ez az összes összegyűjtött lelket jelenti, amit a játékban szerzel. Ez a dolog amúgy PvP-hez szükséges. Vannak Soul Memory szintek, amik azt határozzák meg, hogy kihez csatlakozol, ha megszállsz valakit, vagy téged szállnak meg. Ahogy tapasztaltam fantom segítő esetében nem létezik ez a rendszer. Néha ez igen jól tud jönni.

Damage Scaling: Na ezt egy kicsit sokáig magyarázom. Ugyebár láthatsz betűket a fegyverek, és a páncélok alatt bizonyos helyeken, mint STR, DEX, INT, FTH igény, mágia, tűz, villám, stb. sebzéstípusok. Ezek a betűk a bónusz sebzés mértékét jelentik. A betűk sebzés bónusz szerint növekvő sorrendben: E, D, C, B, A, S. E Scaling esetében nem kapsz sebzés bónuszt a fegyveredre, S esetében kapod a legtöbb bónusz sebzést. A játékban leggyakoribb fegyvertípus a C és D scaling-el rendelkező. A legritkább az S. Ugyanakkor van fegyver, ami csak maximális szintre fejlesztve nyújt S scaling-et.
Persze fontos megemlítenem, hogy ha Infuse-olod a fegyvered valamilyen sebzéstípussal, akkor a scaling megváltozhat. Éppen ezért hasznosabb, ha valamilyen Pine Resin-t használva adsz bónusz sebzést a fegyverednek. Van persze pár fegyver, amihez nem használhatsz Pine Resin-t. Persze fontos azzal is tisztában lenned, hogy a karaktered melyik típusú bonuszt részesíti előnyben. Persze ez egy idő után nem fontos. Amit még meg kell jegyeznem, hogy egy legendás fegyver, a Santier's Spear egy olyan cucc, ami semmire nem Scale-el.

Infusion: És ha már Damage Scaling, akkor az Infusion is fontos lehet. A játékban összesen 7 féle sebzés létezik. Ezekhez 7+2 kő áll rendelkezésre.

  • Az első, a valódi sebzés. Na most ennek van két fajtája, de én nem szoktam különbséget tenni köztük. A DEX sebzés az igazi valódi sebzés, mert pontosan annyit sebez a karaktered, amennyit a scaling és a fegyver sebzése biztosít. Ez a törékenyebb fajta, mert csak egy bizonyos mértékig növelhető. Amit fontos még a DEX sebzésről tudni, hogy szinte mindig ugyanannyit csapsz. A STR sebzés ezzel szemben kicsit más. A törékeny ellenfelek ennek a sebzésnek a maximális értékét szenvedik el, míg a tankosabbak csak egy bizonyos százalékát. Erről azt kell tudni, hogy az értéke a valódi sebzésednél jóval több is lehet. Pl. ha papíron sebeznél 600-at, akkor kb. 1300 sebzést okozol egy gyenge védelmű ellenfélnek. STR-el főként Knight, Warrior és Bandit rendelkezi, DEX-el főleg a Swordman.
  • A második típus, a mágia. A mágikus sebzésed lehet nagyon nagy, vagy nagyon kicsi, függően a gyűrűid, ruhád, pálcád és mágiáid erejétől. A mágia lassabb, mert a STR és DEX sebzésekkel ellentétben INT-től függ, és bár az INT nagyobb sebzés lehet, az elsütött mágia sebessége miatt nem olyan hatékony, főleg mert kikerülhető könnyebben. A játék azonban mégis könnyebb lövöldözve, mert sok helyen kell a távolságtartás. Mágikus sebzést Faintstone-nal tudsz adni a fegyverednek, Varázspálcák esetében javasolt.
  • A harmadik sebzés típus a villám. Ezzel a sebzéssel rendelkezni nagyon is kifizetődő. Bár távolsági változatát a Clerik Cast kezeli, aminek a fő hajtó ereje a FTH. Villám sebzésre nagyon sok ellenfél érzékeny, és nem is sok tárgy képes megfelelően elhárítani. Bár a Clerik csak lassan szerelhető fel Miracle-el, de ha egyszer kész, a Clerik hatalmas sebzést képes bevinni az ellenfeleknek. Villám sebzést Boltstone-nal tudsz adni a fegyverednek. Menóráknál javasolt, mert a Cleric ezt használja, más fegyverekhez inkább maradjon a Gold Pine Resin.
  • A negyedik sebzés típus a tűz. Bár a Dark Souls 2-ben jóval kisebb hangsúlyt kap a Pyromancer, és konkrétan nem is lehet kezdéskor kiválasztani, de csinálhatsz a karakteredből könnyedén. A Pyromancernek semmi másra nincsen szüksége csak ATN-re, mert ez az egyetlen, ami csökkenti a képesség elsütés idejét. Amennyiben tűz sebzést akarsz a fegyverednek adni, akkor a Firedrake Stone-nal teheted ezt meg. Bár a tűz sebzés nem túl sok helyen jó, attól függetlenül, ha a Dark Souls 1-ben élvezted a tűzdobálást, akkor itt is fogod.
  • Az ötödik, és egyben legkülönlegesebb sebzés típus a Dark, vagyis sötét sebzés. Ez úgy működik, hogy egyszerre okoz fizikai és mágikus sebzést is, és leginkább mágusok használják. A sötét mágia előnye és hátránya is egyben, hogy FTH és INT igénye is van. Tehát, ha szeretnél egy sötét mágust, akkor egyaránt FTH-et és INT-et is húznod kell, plusz kell még ATN is, meg egy kis ADP, hogy megfelelően mozgékony legyél. A Dark sebzéstípus nem túl sok esetben hasznos, mert nincs túl sok ellenfél, aki érzékeny a sötétre. Bizonyos sötét mágiák pedig lelket is fogyasztanak tőled használatukkor. Ha azonban sötét sebzéssel rendelkező fegyvert akarsz, akkor Darknight Stone-ra lesz szükséged.
  • A hatodik sebzésfajta a méreg. Ez valójában nem is sebzés, hanem egy plusz effekt. Ha egy méreggel infuse-olt fegyverrel 3-szor 4-szer megütsz egy ellenfelet, akkor mérgezés effektet adsz neki, ami csökkenti az életerejét kb. 1 percig. A méreg nem igazán erős a játékban, és éppen ezért nem éri meg, de ha mégis kíváncsi vagy rá, akkor Poison Stone kell az infusion-höz.
  • A hetedik a Bleed vagy vérzés effekt. Ez egy olyan dolog, mint a Poison, de azzal ellentétben, ha Bleed fejlesztésű fegyverrel csapsz meg valakit, akkor kb. a 4. ütés hatalmas sebzést okoz az ellenfélnek. PvP-n kívül nincsen semmi haszna. Ha érdekel az ilyen akkor Bleed Stone kell a fejlesztéshez.
  • Ami még kimaradt, az a Mundane és Raw fejlesztés. A Mundane fejlesztés a Santier's Spear esetében a legintenzívebb, mert ha minden statod ugyanannyi, akkor az összes statodra Scalel, ugyanis a Mundane a legkisebb statodra ad bónusz sebzést. A Raw fejlesztés növeli a maximális sebzésedet, de csökkenti a scaling-et a fegyverednél.