Üdv. Ez az oldal a Dark Souls 2 játék bemutatójának főoldala. Itt
megtalálhatsz minden fontos információt, tippet a játékról. Itt, a főoldalon jelmagyarázatot
is találtok, ami segít eligazodni a különböző weboldalakon, melyek a Dark Souls 2 játékhoz tartoznak.
Remélem, hogy a jelmagyarázat segíteni fog. Üdvözlettel: CryingWolf.
Jelmagyarázat/Szóhasználat magyarázat
Zseblélek: Olyan elhasználható tárgyak, melyek bizonyos mennyiségű lelket adnak. További információ
itt.
Ikon |
Jelentése |
 |
Fizikai sebzés védelem |
 |
Mágia sebzés védelem |
 |
Tűz sebzés védelem |
 |
Villám sebzés védelem |
 |
Sötét sebzés védelem |
 |
Méreg ellenállás |
 |
Vérzés ellenállás |
 |
Átok ellenállás |
 |
Megkövesedés ellenállás |
Perri/Parry: Akármelyik változatban is látod a weoldalakon, ez azt jelenti, hogy az ellenfél támadását
elhárítod a pajzsoddal, úgy, hogy csapsz vele egyet. Ez után kritikus sebzést okozhatsz az ellenfelednek. Általában gyakorlás kérdése, bár
van játékos, akinek megy, és van akinek nem.
Égetés: A Bonfire-nél láthatsz egy menüpontot, Burn felirattal. Itt 3 féle dolgot tudsz elégetni:
Sublime Bone Dust, ami az Estusodat erősíti maximum +5-ig. Bonfire Ascetic, ami erősíti a Bonfire által uralt terület nehézségét NG-ről
NG+-ra véglegesen, azonban ezt meg kell gondolni, mert ha a játékot elkezded NG+ nehézségen, a NG+ nehézségű területek NG++ nehézségűek
lesznek. A harmadik az az Effigy, ami bekapcsol egy 30 perces időzítőt. Ez idő alatt nem tudnak más játékosok megszállni, de te sem tudsz
idézni más játékost, csak játékbeli NPC-t.
Soul Memory: Ez az összes összegyűjtött lelket jelenti, amit a játékban szerzel. Ez a dolog amúgy
PvP-hez szükséges. Vannak Soul Memory szintek, amik azt határozzák meg, hogy kihez csatlakozol, ha megszállsz valakit, vagy téged szállnak meg.
Ahogy tapasztaltam fantom segítő esetében nem létezik ez a rendszer. Néha ez igen jól tud jönni.
Damage Scaling: Na ezt egy kicsit sokáig magyarázom. Ugyebár láthatsz betűket a fegyverek, és a páncélok
alatt bizonyos helyeken, mint STR, DEX, INT, FTH igény, mágia, tűz, villám, stb. sebzéstípusok. Ezek a betűk a bónusz sebzés mértékét jelentik.
A betűk sebzés bónusz szerint növekvő sorrendben: E, D, C, B, A, S. E Scaling esetében nem kapsz sebzés bónuszt a fegyveredre, S esetében
kapod a legtöbb bónusz sebzést. A játékban leggyakoribb fegyvertípus a C és D scaling-el rendelkező. A legritkább az S. Ugyanakkor van
fegyver, ami csak maximális szintre fejlesztve nyújt S scaling-et. Persze fontos megemlítenem, hogy ha Infuse-olod a fegyvered
valamilyen sebzéstípussal, akkor a scaling megváltozhat. Éppen ezért hasznosabb, ha valamilyen Pine Resin-t használva adsz bónusz sebzést
a fegyverednek. Van persze pár fegyver, amihez nem használhatsz Pine Resin-t. Persze fontos azzal is tisztában lenned, hogy a karaktered
melyik típusú bonuszt részesíti előnyben. Persze ez egy idő után nem fontos. Amit még meg kell jegyeznem, hogy egy legendás fegyver, a
Santier's Spear egy olyan cucc, ami semmire nem Scale-el.
Infusion: És ha már Damage Scaling, akkor az Infusion is fontos lehet. A játékban összesen 7 féle
sebzés létezik. Ezekhez 7+2 kő áll rendelkezésre.
- Az első, a valódi sebzés. Na most ennek van két fajtája, de
én nem szoktam különbséget tenni köztük. A DEX sebzés az igazi
valódi sebzés, mert pontosan annyit sebez a karaktered, amennyit
a scaling és a fegyver sebzése biztosít. Ez a törékenyebb fajta,
mert csak egy bizonyos mértékig növelhető. Amit fontos még a DEX
sebzésről tudni, hogy szinte mindig ugyanannyit csapsz. A STR
sebzés ezzel szemben kicsit más. A törékeny ellenfelek ennek a
sebzésnek a maximális értékét szenvedik el, míg a tankosabbak
csak egy bizonyos százalékát. Erről azt kell tudni, hogy az
értéke a valódi sebzésednél jóval több is lehet. Pl. ha papíron
sebeznél 600-at, akkor kb. 1300 sebzést okozol egy gyenge
védelmű ellenfélnek. STR-el főként Knight, Warrior és Bandit
rendelkezi, DEX-el főleg a Swordman.
- A második típus, a mágia. A mágikus sebzésed lehet nagyon
nagy, vagy nagyon kicsi, függően a gyűrűid, ruhád, pálcád és
mágiáid erejétől. A mágia lassabb, mert a STR és DEX sebzésekkel
ellentétben INT-től függ, és bár az INT nagyobb sebzés lehet, az
elsütött mágia sebessége miatt nem olyan hatékony, főleg mert
kikerülhető könnyebben. A játék azonban mégis könnyebb
lövöldözve, mert sok helyen kell a távolságtartás. Mágikus
sebzést Faintstone-nal tudsz adni a fegyverednek, Varázspálcák
esetében javasolt.
- A harmadik sebzés típus a villám. Ezzel a sebzéssel
rendelkezni nagyon is kifizetődő. Bár távolsági változatát a
Clerik Cast kezeli, aminek a fő hajtó ereje a FTH. Villám
sebzésre nagyon sok ellenfél érzékeny, és nem is sok tárgy képes
megfelelően elhárítani. Bár a Clerik csak lassan szerelhető fel
Miracle-el, de ha egyszer kész, a Clerik hatalmas sebzést képes
bevinni az ellenfeleknek. Villám sebzést Boltstone-nal tudsz
adni a fegyverednek. Menóráknál javasolt, mert a Cleric ezt
használja, más fegyverekhez inkább maradjon a Gold Pine Resin.
- A negyedik sebzés típus a tűz. Bár a Dark Souls 2-ben jóval
kisebb hangsúlyt kap a Pyromancer, és konkrétan nem is lehet
kezdéskor kiválasztani, de csinálhatsz a karakteredből
könnyedén. A Pyromancernek semmi másra nincsen szüksége csak
ATN-re, mert ez az egyetlen, ami csökkenti a képesség elsütés
idejét. Amennyiben tűz sebzést akarsz a fegyverednek adni, akkor
a Firedrake Stone-nal teheted ezt meg. Bár a tűz sebzés nem túl
sok helyen jó, attól függetlenül, ha a Dark Souls 1-ben élvezted
a tűzdobálást, akkor itt is fogod.
- Az ötödik, és egyben legkülönlegesebb sebzés típus a Dark,
vagyis sötét sebzés. Ez úgy működik, hogy egyszerre okoz fizikai
és mágikus sebzést is, és leginkább mágusok használják. A sötét
mágia előnye és hátránya is egyben, hogy FTH és INT igénye is
van. Tehát, ha szeretnél egy sötét mágust, akkor egyaránt FTH-et
és INT-et is húznod kell, plusz kell még ATN is, meg egy kis
ADP, hogy megfelelően mozgékony legyél. A Dark sebzéstípus nem
túl sok esetben hasznos, mert nincs túl sok ellenfél, aki
érzékeny a sötétre. Bizonyos sötét mágiák pedig lelket is
fogyasztanak tőled használatukkor. Ha azonban sötét sebzéssel
rendelkező fegyvert akarsz, akkor Darknight Stone-ra lesz
szükséged.
- A hatodik sebzésfajta a méreg. Ez valójában nem is sebzés,
hanem egy plusz effekt. Ha egy méreggel infuse-olt fegyverrel
3-szor 4-szer megütsz egy ellenfelet, akkor mérgezés effektet
adsz neki, ami csökkenti az életerejét kb. 1 percig. A méreg nem
igazán erős a játékban, és éppen ezért nem éri meg, de ha mégis
kíváncsi vagy rá, akkor Poison Stone kell az infusion-höz.
- A hetedik a Bleed vagy vérzés effekt. Ez egy olyan dolog,
mint a Poison, de azzal ellentétben, ha Bleed fejlesztésű
fegyverrel csapsz meg valakit, akkor kb. a 4. ütés hatalmas
sebzést okoz az ellenfélnek. PvP-n kívül nincsen semmi haszna.
Ha érdekel az ilyen akkor Bleed Stone kell a fejlesztéshez.
- Ami még kimaradt, az a Mundane és Raw fejlesztés. A Mundane
fejlesztés a Santier's Spear esetében a legintenzívebb, mert ha
minden statod ugyanannyi, akkor az összes statodra Scalel,
ugyanis a Mundane a legkisebb statodra ad bónusz sebzést. A Raw
fejlesztés növeli a maximális sebzésedet, de csökkenti a
scaling-et a fegyverednél.
|